♫musicjinni

ערוץ אורות- הרב ישראל מאיר לאו- פרשת אמור: הערך לחיים - בחיים!

video thumbnail
שלום וברכה. פרשת אמור היא פרשה שלמעשה מורכבת משני חלקים מרכזיים. בחלק הראשון מעמד הכהנים בני אהרון, זכויותיהם וחובותיהם ומגבלותיהם. החלק השני פרשת המועדים. כל המועדים של התורה לפי הסדר, פסח, שבועות, ראש השנה, יום הכיפורים וחג הסוכות. בין שתי הפרשיות הללו שבפרשת אמור ישנו ציווי אחד מאוד חשוב למרות שהוא נראה פה מובלע בין הנושאים.
המצווה של קידוש ה', והאיסור החמור של חילול ה'. אומרת התורה, "ושמרתם מצוותי ועשיתם אותם אני ה', ולא תחללו את שם קודשי ונקדשתי בתוך בני ישראל, אני ה' מקדישכם". כפל לשון, גם לא תחללו את שם קודשי וגם נוסף לכך ונקדשתי, עשו הכל כדי ששמי יתקדש בעולם. מהו הדבר הנוגע היום כמעט לכל אדם, לא עלינו, אבל זה מגיע. יתגדל ויתקדש שמיה רבה. תראו איזה מקום תופס הקדיש, אנשים שאולי לא מניחים תפילין בבוקר ולא מתעטפים בציצית, אבל שזה מגיע לכיבוד אב ואם, והנושא הוא אמירת קדיש, אומרים. ונקדשתי בתוך בני ישראל. יהיה שמו הגדול מברוך לעולם ולעולמי עולמים.
שאלה מפורסמת, שאבי שקידש שם שמים בטרבלינקה, אנחנו בשבוע שאחרי יום השואה, בימים האלה מציינים הרבה, את מלאת 71 שנים למלחמת העולם השניה. אבא כתב ספר, קידוש ה', ושם הוא דן בשאלה האם גם ילדים חייבים לקדש שם שמים. טלית ותפילין הם לא חייבים, הם עוד לא בני מצווה, למה הם נהרגים על קידוש ה'? מותר למסור את הנפש משפחה שלמה במצדה כבר. מתברר שהמצווה היא לא רק בציווי, וקידשתם את שמי, אלא ונקדשתי בתוך בני ישראל. עשו פעולות כאלה ששמי יתקדש. זה לשון נפעל לא לשון פעל, לא לשון ציווי זה לא פיעל, זה לשון סביל ונקדשתי.
חנה ושבעת בניה כשהיינו ילדים, היו חגיגות בחנוכה, תמיד הייתה הצגה על חנה ושבעת בניה. אומר המדרש במדרש איכה, שיערו חכמים את גילו של הילד הצעיר, השביעי של חנה, שנמסר על קידוש ה', לא רצה להשתחוות לפסל בימי גזירות אנטיוכוס. גילו היה שתי שנים ושש שעות ומחצה. 2 שנים אולי גם שישה חודשים וחצי שש שעות ומחצה. שנתיים וחצי, והוא אומר לאנטיוכוס אני לא אשתחווה לפסל.
שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד. זהו מופת של ונקדשתי בתוך בני ישראל. עובדה שהיום 2200 שנה לאחר מכן, כולנו יודעים את הסיפור של חנה ושבעת בניה. הם מופת ודוגמא, של קידוש ה' שהלוואי ולא נעמוד בו לעולם, ובמקום קידוש ה' במיתה, במוות, אפשר לקדש שם שמים וצריך, בחיים.

עקבו אחרינו
פייסבוק: https://www.facebook.com/orot.tv.il
אינסטגרם: https://www.instagram.com/orot.tv/
יוטיוב: https://www.youtube.com/user/bnorot?sub_confirmation=1

רוצים ללמוד שיטת ימימה? חפשו אותנו בפייסבוק ׳המכללה הוירטואלית לחיים' http://bit.ly/1pC1H8d
או צלצלו: 03-5256090.

קורס על חיי אישות עם ד"ר חנה קטן מומחית לרופאת נשים
חפשו אותנו בפייסבוק ׳המכללה הוירטואלית לחיים' http://bit.ly/1pC1H8d
או הרשמו - 03-5256090.

רוצים לראות את הסרטונים שלנו לפני כולם?
שלחו את המילה "אורות" בצירוף שמכם המלא 052-5665554
והסרטונים בדרך אליכם.
Disclaimer DMCA